Grupa PUCHATKI - ZADANIA ZDALNE
ZADANIA ZDALNE 29 czerwca - 3 lipca 2020 |
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
Zadania na poniedziałek 29.06.2020 - (załącznik)
Zadania na wtorek 30.06.2020 - (załącznik)
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 29.06-03.07.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 29.06-03.07.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 22 - 26 czerwca 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 22.06-26.06.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 22.06-26.06.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 15 - 19 czerwca 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 15.06-19.06.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 15.06-19.06.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 8 - 12 czerwca 2020 |
RYTMIKA
Zadania na tydzień 08.06-12.06.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 1 - 5 czerwca 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 01.06-05.06.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 01.06-05.06.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 25 - 29 maja 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 25.05-29.05.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 25.05-29.05.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 18 - 22 maja 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 18.05-22.05.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 18.05-22.05.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 11 - 15 maja 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 11.05-15.05.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 11.05-15.05.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 4 - 8 maja 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 04.05-08.05.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 04.05-08.05.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 27 - 30 kwietnia 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na 28.04-30.04.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 27.04-30.04.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 20 - 24 kwietnia 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 20.04-24.04.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 20.04-24.04.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 14 - 17 kwietnia 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 14.04-17.04.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 14.04-17.04.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 6 - 10 kwietnia 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 06.04-10.04.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 06.04-10.04.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 30 marca - 3 kwietnia 2020 |
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 30.03-03.04.2020 - (załącznik)
RYTMIKA
Zadania na tydzień 30.03-03.04.2020 - (załącznik)
ZADANIA ZDALNE 23 - 27 marca 2020 |
EDUKACJA PRZEDSZKOLNA
Zadania na piątek 27.03.2020 - (załącznik)
Zadania na czwartek 26.03.2020 - (załącznik)
Zadania na środę 25.03.2020 - (załącznik)
Zadania na wtorek 24.03.2020 - (załącznik)
Zadania na poniedziałek 23.03.2020
✓ Proszę o przeczytanie wiersza: ,,Przyjście wiosny”- Jana Brzechwy
Naplotkowała sosna, że już się zbliża wiosna
Kret skrzywił się ponuro – przyjedzie pewno furą
Jeż się najeżył srodze- raczej na hulajnodze
Wąż syknął- ja nie wierzę- przyjedzie na rowerze
Kos gwizdnął- Wiem coś o tym przyleci samolotem,
-Skąd znowu rzekła sroka- ja z niej nie spuszczam oka
I w zeszłym w roku w maju widziałam ją w tramwaju.
-Nieprawda, bo w karecie!
-W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko, że płynie własną łódką.
A wiosna przyszła pieszo
Już kwiaty za nią spieszą
Już trawy przed nią rosną
I szumią – WITAJ WIOSNO!
✓ Omówienie wiersza. Proszę o zadanie dzieciom poniższych pytań:
- Jakie zwierzęta rozmawiały o nadchodzącej wiośnie?
- W jaki sposób według nich miała przyjść wiosna?
- W jaki sposób pojawiła się?
✓ "Kwiatek rośnie, kwiatek więdnie”- zabawa naśladowcza.
Dzieci siedzą w siadzie skrzyżnym z tułowiem pochylonym do przodu i dłońmi opartymi o podłogę. Na hasło: "Kwiatek rośnie”- powoli prostują ułów i wyciągają ręce jaj najwyżej w górę. Na hasło: "Kwiatek więdnie”- powoli wracają do pozycji wyjściowej. Zabawę należy powtarzać kilka razy.
JĘZYK ANGIELSKI
Zadania na tydzień 23-27.03.2020
RYTMIKA
Zadania na tydzień 23-27.03.2020
Kolejna dawka zabaw z muzyką na ten tydzień:
ZADANIA ZDALNE 16 - 20 marca 2020 |
Zadania na piątek 20.03.2020
✓ Poznajemy właściwości wody:
ZABAWA BADAWCZA "CZY SIĘ ROZPUŚCI?”
✓ Proszę o napełnienie szklanki wodą (nie do pełna- ilość szklanek zależna od ilości substancji, których będziemy używać). Następnie kolejno dzieci wsypują do każdej po 1 łyżeczce wymienionych substancji np.: (sól, cukier, pieprz, kakao, kawa, ryż, mąkę pszenną, piasek, kasza. Dzieci mieszając wodę, obserwują co się dzieje.
ZABAWA BADAWCZA "CO PŁYWA, CO TONIE?”
✓ Do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty lekkie i cięższe np: piórko, kamień, gwóźdź, piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, magnes, plastikowy klocek, łupina orzecha, kawałek papieru. Obserwujemy i omawiamy co dzieje się z tymi przedmiotami.
ZABAWA BADAWCZA "KOLOROWA WODA”
✓ Do przeźroczystych naczyń np. szklanek proszę o wlanie wody. Dzieci w naczyniu przy pomocy pędzla barwią wodę wybranym kolorem farby. Dzieci nazywają kolor wody, jaki uzyskały barwiąc farbą.
„Wietrzyk” – ćwiczenia oddechowe
✓ Dmuchanie na paski bibuły ( można także użyć chusteczki higienicznej) silniej i słabiej tak aby się poruszyła. Dzieci także mogą dmuchać w piórka lub kawałki waty.
Zabawa z folią
✓ Naśladowanie wiatru, deszczu, chowanie się pod parasol, przy użyciu folii. Do zabawy można także użyć gazety. Dzieci mogą także uderzać w gazetę palcami. Najpierw delikatniej, a następnie mocniej ilustrując różnego rodzaju natężenie padającego deszczu.
Wysłuchanie piosenki pt: "Ola gotuje kaszę dla lalek”- rozmowa na temat piosenki
Zadania na czwartek 19.03.2020
✓ Ilustrowanie ruchem krótkiego opowiadania z wykorzystaniem apaszek.:
Dzieci otrzymują kolorowe apaszki. Rodzic czyta, dzieci ilustrują ruchem treść opowiadania.
„Idziemy na spacer, świeci słońce. Jest ładna pogoda, dzieci wesoło podskakują. (dzieci idą, spacerują, rozglądają się, podskakują, wymachują rączkami, apaszkami). Nagle zaczyna wiać wiatr. Jest coraz silniejszy. (dzieci energicznie wymachują apaszkami, pokazują ruchem rąk wiatr) Nadciągają ciemne chmury, zaczyna padać deszcz. Chowamy się pod parasole, żeby nie zmoknąć. (dzieci zarzucają apaszki na głowę) Wiatr jest bardzo silny. Boimy się. Z daleka słychać gromy i widać błyskawicę. Uciekamy do domu. (dzieci szybko chowają się w umówione miejsce) Nareszcie znowu pojawia się słońce. Wyglądamy przez okno. Możemy wyjść na spacer.”
Masaż relaksacyjny wykonywany na plecach.
✓ Jaka dziś pogoda?
✓ Może słońce świeci?- okrężne ruchy dłońmi
✓ Albo deszczyk kropi?- uderzenia opuszkami palców
✓ Nie to deszczyk buty topi- szybkie i mocne ruchy palców
✓ Może ulewa nas zalewa?- oklepywanie dłońmi
✓ Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
✓ Potem w ziemie szybko leci- opadnięcie dłoni na plecy
✓ Jak się czują wszystkie dzieci?- masowanie po szyi.
Praca plastyczna: „ Przepis na marcową pogodę” – wykonanie pracy plastycznej.
✓ Ozdabianie sylwety garnka wyciętego z papieru kolorowego lub bloku technicznego. Dzieci przyklejają symbole pogody ( słońce, kropelki deszczu, płatki śniegu- elementy pogody/ symbole także wycięte z papieru kolorowego) – składniki marcowej zupy według własnego pomysłu.
Zadania na środę 18.03.2020
✓ Proszę o przeczytanie dziecku poniższego wiersza:
Słuchanie wiersza „MARZEC”
Marzec ma ogromny garnek.
Mieszka w nim przez całe dnie i noce,
Wieje w garncu nieustannie
Brzęczy coś i bulgocze.
- Powiedź, Marcu,
Marcu, marcu, co masz w garncu?
- Mam składniki różnorodne:
Wiatry ciepłe, wiatry chłodne,
Chmury, słońce, śnieg i wodę- z nich przyrządzam Wam pogodę.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:
Proszę o zadanie dziecku następujących pytań:
✓ Do kogo porównany był marzec w wierszu?
✓ Jakie składniki zawierała potrawa którą gotował marzec?
✓ Co oznacza powiedzenie: „ W marcu jak w garncu?”
Proszę podzielić z dzieckiem poniższe wyrazy na sylaby:
✓ marzec
✓ wiatr
✓ deszcz
✓ słońce
✓ śnieg
JĘZYK ANGIELSKI
Odsluchanie piosenki:
RYTMIKA
Propozycje zabaw muzyczno – ruchowych w ramach zajęć rytmicznych:
✓ Proponuję zachęcić dzieci do aktywnego obejrzenia piosenek. Można tańczyć, podskakiwać, maszerować, podśpiewywać, lub zabawić się w małą, domową orkiestrę i z rzeczy dostępnych w domu stworzyć instrumenty i na nich zagrać do wybranych piosenek i melodii. Życzę udanej zabawy! Poniżej przykładowe linki:
|